23.5.12

bir kitabın sonu daha...

Dakikalar önce David Whitehouse'un yazdığı ilk romanı olan Yatak'ın son sayfasını da kapatıp kısa bir süre şaşkınlık içerisinde etrafa bakındım. İkiyüz seksen altı sayfalık bu romanı tam bir günde, bir oturuş larak da sayılabilecek bir süreçte bitirdim. Kitabın çok farklı bir büyüsü var; bu yüzden tam olarak hangi özelliği beni içine çekti adlandıramıyorum, anlamlandıramıyorum.

Tanıtımı da şu yönde:

"Hiçbir şey yapmamak bazen her şeyi değiştir.

Belki de haklıdır. İnsana mucizevi bir kalp verip, sonra da onu milyonlarca ufak parçaya ayıran bu şey, hayat mı? Beklemeniz söylenen hiçbir şeyin gerçekleşmemesi? Eğer hayat buysa, yataktan çıkmaya değer mi?"

. . .

Hala daha düşünüyorum, hayatı her sabah üşenmeden yataktan kalkıp da bir insana zorla devam ettirebilecek kadar onu önemli kılan şey nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder